onsdag, november 10, 2010

Undrar...

...när jag ska inse att jag är gravid i den tyngsta delen av graviditeten. Överallt där jag läser står det att man ska vila, vila och vila :)
Jag tycker att jag gör det ofta men vissa dagar går det helt enkelt inte som t ex igår.

Klockan ringde 04.15, satt i bilen mot Norrköpings flygplats 05.15. Avgång flyg 06.45. För övrigt det minsta planet jag åkt i utan att burit fallskärm. Vi blev t o m erbjudna öronproppar. Planet tog 19 passagerare :)
Det var även igår varning för storm och ruskväder över Gotland vilket gjorde att vi som var med på planet fick uppleva lite bergodalbana både vid start och landning :)
Väl på Gotland 07.15 hämtar Bettan mig och jag äter frukost hemma hos henne. Är på kontoret 08.30, håller info mellan 9-10 lite coachmöten och sedan lämnar jag kontoret 16. Jag och Bettan åker in till stan, besöker Garveriet och jag får ett par ursnygga fårskinnshandskar, tack tack och åter tack. Sedan äter vi middag på en mysig irlänsk pub och väl hemma vid 18 tiden går jag och vilar till 19.
Vi myser framför TVn men jag börjar känna mig yr och då kommer ju även illamåendet :(
Jag ger upp vid 20.30 och går och lägger mig för natten. Sover som en klubbad säl och vaknar när klockan ringer 07.30.
Tror att kroppen sa ifrån att det där blev lite väl tungt!

Hemresan blev inte heller riktigt som jag tänkt mig...fick ett mobilsvar vid 08.30 att flyget 09.30 var inställt till Norrköping pga pilotbrist, de kunde erbjuda mig pengarna tillbaka eller boka om mig till kl 19.20.
Hmm tänkte jag det måste ju gå andra plan till fastlandet. Sagt och gjort åkte jag till flygplatsen och de fixade så att jag istället fick åka med Skyways plan till Arlanda. Sedan var det bara att ta Arlanda Express, x2000 till Norrköping och sedan taxi från stationen till flygplatsen och jag hade klarat mig från P-bot.

Inga kommentarer: