söndag, november 07, 2010

Helgen som gått

Denna helg känns som att den varit lång och det beror nog på att vi åkte till Maria och John i fredags eftermiddag och stannade till på lördag. Dom har byggt nytt hus utanför Enköping. Så fint hus, jag är avis, vill också bo i ett nybyggt hus.
Vi hade en mycket trevlig fredagkväll och lördagen bjöd på strålande fint höstväder och vi passade på att ta en promenad i området och sedan sitta i solen och dricka kaffe.


M & J hade också skaffat sig ett husdjur, Björn. Det som var läskigt med Björn var att man hörde honom inte komma. När vi gick och la oss skulle jag vända mig om i sängen och öppnar då upp ögonen och där står Björn och stirrar på mig, jag blev vettskrämd :)
Björn är en katt en super söt katt, mycket social och lekfull! Vi är dock vana vid Baltazar och honom hör vi komma gåendes för att klorna tar i golvet.


Igår kväll kom Sara förbi på middag, mycket trevlig och vi passade på att göra Tacos. Sedan var det en annorlunda natt. Typ vid tre tiden sätter jag mig upp i sängen och skriker FREDRIK min vad hjälp mig att trycka. Fick världens sendrag, har aldrig upplevt något liknande. Det gick från vänster sida upp och ner, till mitten av vaden och upp och ner och fortsatte sedan till höger sida. Det tog säkert 10 minuter innan det släppte, känndes som en evighet. Jäklar vad ont det gjorde. Efter att det äntligen slutat bad jag F hämta ett glas med vatten och sedan dum som jag är ställer jag glaset på sängramen. Vid 05.30 vaknar B och ser att det står något där som inte brukar stå där och välter såklart ner glaset på golvet. Det är inget långt fall men såklart går glaset i tusen bitar och det är bara att försöka hålla B borta från glaset samtidigt som jag tar fram dammsugaren.


Idag har vi varit duktiga och målat andra varvet av den lila väggen uppe och vi är nöjda med resultatet.

Nu är brasan tänd och vi sitter och slappar och laddar inför en ny jobbvecka.

Till veckan ska jag bl a till Visby och passar på att sova över hos svärmor och tar morgonflyget hem, ska bli mycket trevligt.

Inga kommentarer: