lördag, november 27, 2010

Pysslar vidare



Årets
adventsljusstake








Eftersom jag är en planeringsmänniska uti fingertopparna och jag kan ju inte planera när pyret ska komma. Det vi vet är att hon kan välja att komma typ nu eller om max 50 dagar. Det är bara 36 dagar kvar till beräknat datum och i Linköping får man inte gå över mer än 14 dagar.
Det här gör att jag får planera och se till att allt annat är klart innan.

Har idag pysslat vidare med julkorten och tror att jag är färdig. Fredrik har öppnat upp dörren till pyrets rum som alltid annars är stängd för att vilddjuret inte ska gå in där :)
Nu har Fredrik satt upp en skiva för dörröppningen och det återstår att se ifall B kommer över.
Det är ju lite pyssel att se till att B inte får fri tillgång till pyrets rum. Jag kommer ju aldrig våga lämna pyret själv ifall det finns en chans att B kommer in där, det är ju inte hållbart i längden.

Det ska bli spännande att se ifall B över huvud taget kommer att vara intresserad av pyret.

Vi har även målat andra varvet av trappräcket och tyvärr måste vi nog måla även ett tredje varv, sakta men säkert blir det klart.

Imorgon funderar jag på ifall jag ska baka lussekatter, det är ju så vansinnigt gott. Nackdelen med att baka reda nu är väl att dom är slut lagomt till julafton :)

Inga kommentarer: