söndag, oktober 14, 2007

Vi har gjort massor av saker i helgen

Lördagen började tidigt, vi åkte till Nyköping vid 9 tiden för att göra några fallskärmshopp. Lördagen bjöd på blå himmel och det blåste 3-4 m/s = fina förhållanden.

Det var dock rätt så kallt på höjd -10 grader på 3 000 m. Vi faller i ca 200 km/h så ni kan tänka er hur det känns i händerna när vi landat. Det går inte att ta på sig för mycket på händerna då vi måste kunna dra fallskärmen och ännu viktigare vi måste kunna dra reserv fallskärmen ifall något händer. Jag hade mina sommarhandskar på mig............och det blev väldigt kallt om händerna. Mina fingrar kändes knappt och när händerna möter värme börjar smärtan komma och det liksom bränner i fingrarna. Det tog nog 15 minuter innan jag kunde röra fingrarna normalt igen. Det blev bara 1 hopp!

Vi åkte hem till Johanna och Staffan istället och tog det lugnt. Fredrik lekte lite med Kosmo och jag passade på att hålla Elsa så mycket som möjligt. Jag förstår att Johanna kan sitta och titta på sin dotter hela dagarna, Elsa är ju såååååå söt.





Johanna bjöd på en underbart god middag, kräftsoppa. Sara & Tommie och Roger kom också dit på middag.


Vi sov över hos dem men åkte hem rätt så tidigt. Idag har vi röjt nere i vårt källarförråd. Fyllde hela golfen med saker och åkte till tippen. Nu går det att komma in i förrådet, innan denna röjning var det helt omöjligt.

I lägenheten har Fredrik varit duktig och stuvat om i klädkammaren så att bl a motorcykelhjälmarna och fallskärmarna får plats.



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Verkar som ni haft en mysig helg:)
Själv har jag jobbat hela helgen o mira har fått feber idag 39,7 grader i morse. Mindre roligt.

Kram på er hoppas att ni får en bra vecka.
*KRAM* *KRAM*
/Tina