måndag, augusti 19, 2013

Weeeiii

En bättre rubrik kanske vore,  Våga lita på din kropp, fortsätt nöta, ge inte upp!

Kändes lite tungt när jag tränade i stort sett varje dag och åt bra när vågen ändå visade samma ska tre fredagar i rad MEN det vände. Från 2/8-16/8 har jag tappat 1,4 kilo.
Jag fortsätter kämpa och håller kosten relativt strikt. Hela helgen har det varit strikt inget unnande, har öppnat skafferiet några gånger men stängt det igen :)
Fokus fokus fokus säger jag till mig själv, närmar mig mål nr 1. Bara 0,4 kilo kvar tills det.

Hittills sedan PT starten har jag tappat 7,1 kilo, 8,5 cm runt midjan (mätt vid naveln), höfter 5,5 cm, mitten lår 2,5 cm, strax över knä 3 cm. Överarmen har gått från att minska till att öka ;) Yes muskler byggs!
Har fortfarande en bra bit kvar till målvikten typ 7,5 kilo men jag är på väg och jag jobbar hårt och jag kommer att nå det. Tar det 1 år so what?!? Min kropp ska ju hålla många år till och vad är ett år av mitt liv, ingenting!
Fokus fokus fokus och planering är det som gäller. En man som hjälper mig att gå ut och träna är också bra. Fredrik fungerar som perfekt hjälp också när jag ökar vikterna så att jag inte orkar varje set i ex hantelpress. Han kommer springandes när jag ropar "Hjälp jag orkar inget mera :)

Olgas upplägg fungerar, jag blir starkare, formar kroppen och allt detta med ynka 20-30 min träning varje dag. Söndag vilodag eller PW. Passar mig utmärkt då jag inte alls vill springa, styrka är kul men jobbigt :). Gäller ju att jag maxar vikterna varje gång annars hade jag kanske inte fått samma resultat.

Säger bra jobbat till mig själv :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat Pernilla! Så nu har jag också sagt det.
Kram Anna MK

Johanna sa...

Snyggt! Kanske jag kanfå ta del avsina träningspass?