tisdag, augusti 06, 2013

Lite allt möjligt

1. Lyssnade på Hanna & Amandas pod igår medans jag tränade. Har lyssnat på den då och då men kommit av mig i sommar. Senaste avsnittet handlade bl a om hösten och vad som ska hända då. För dom var det som ett nyår varje augusti och det kanske är lite så efter sommaren.
Jag längtar i alla fall efter hösten nu, sommaren har var helt fantastisk men jag är redo för hösten. Att få ta på sig en mysig kofta, ta fram stövlarna och tända lite ljus på kvällen. Jag gillar hösten.
De hade också bestämt att de skulle sätta sig ner med sin man och ha en middag och samtala om hur de ska få ihop hösten, var allt bra?, kände sig någon undanskuffad?. Tror att just detta är superviktigt. Framförallt när man har småbarn så att veckorna inte bara rullar på och den ena känner sig typ instängd hemma medans den andre far runt överallt.
Vi hade snacket igår ikväll :)
Frågade även Fredrik när visste du att du var kär i mig? Ett härligt samtal :)

2. Var på så enormt dåligt humör igår. Helt galet irriterad, på allt. Blev t o m irriterad på Moa för att hon inte åt. Alltså inte irriterad på henne men inombords bubblade ilskan. Tur att Fredrik var hemma. Sa bara till honom, är så jäkla arg, försvinner ett tag du får ta barnen. Gömde mig framför datorn i 15 minuter. Fick svaret idag, mens! Hoppas inte att jag ska känns såhär varje månad...

3. Det blir ett spabad :) 38 grader varmt året om. YEY! Först sa Fredrik vi har inte råd, sedan jo det har vi väl...eller?!?. Beslutet är taget! Inte så enkelt för OM spabad måste vi ju bo kvar här. Vi bor ju helt fantastiskt men tänk om det där perfekta huset skulle komma ut på hemnet. Å andra sidan kommer det så kommer det att kosta 3-4 miljoner och närmare 4a än 3 och då kan inte Fredrik jobba 75% som han vill göra de närmsta åren. Så vi bor kvar :) och vi får ett spabad. Yes yes yes! :)

4. TROTS eller så är Ella less på oss och det kommer ändras när hon börjar förskolan igen. Men just nu är hon jobbig och irriterande. Lyssnar inte för fem öre, gör tvärtom, säger jag nej försöker hon slita saken ur mina händer. Det har hon aldrig någonsin gjort förut.

1 kommentar:

Madde J sa...

Härligt med ett spa-bad! Här har vi också en trotsig 2,5 åring, men det har börjat ge sig, ingen av de andra har trotsat som denne envise gosse...längtade till jobbet och hösten tills för några timmar sen då jag fick ett jobbigt samtal från jobbet, hoppas dock det löser sig.. Har ni några planer på att komma uppåt? Kram