onsdag, augusti 14, 2013

Skrivblock

Tänker lite såhär att inför jobbstarten som närmar sig måste jag ha ett skrivblock. Ett riktigt fint som gör det lite roligare att anteckna.
Är sugen på ett från Bookbinders eller Ordning & Reda eller ett från personligalmanacka.se. Den senaste har jag haft en kalender ifrån och älskade den. Lite roligt hos dom är att jag kan sätta en bild på Ella & Moa på framsidan.
Får fundera vidare. Det tråkiga är att de två första inte finns i Linköping så det går inte att klämma och känna på utan får bli näthandel eller så väntar jag tills min Stockholmshoppingdag kommer. Inte så långt bort nu :)
Det som är lite tråkigt nu när jag har kalendern i telefonen är att jag helt gått ifrån papperkalendern. Älskade att skriva i en sådan och bläddra och det var roligt att varje år välja vilken kalender jag skulle köpa :)
Kanske ska jag börja med en sådan igen?!? men att köra dubbelt kommer bli knas. Kommer bli så att en del står i telefonen och en del hamnar i den fysiska kalendern.
Det som är bra med att ha den i telefonen är att jag och Fredrik har samma. Vi kör lite med att först som skriver in har bokat kvällen :)
Tycker det är skönt för då slipper vi jämnt prata om vad som händer i veckan utan vi ser det direkt, Aha F ska på bio då, check då måste jag vara hemma och bokar mitt en annan kväll.
Han ser också vad och vart jag är på dagarna nu när jag varit föräldraledig samt att jag skriver in vilka dagar jag behöver bilen så försöker han styra det på jobbet att han inte måste ha den den dagen. Detta upplägg fungerar perfekt för oss.

En helt annan sak som jag precis kom på. Fick fyra kuvert med räkningar igår, inte så konstigt kanske men två av dom var betalningspåminnelser. Ena min fackavgift och andra billånet. Vet inte alls vad som hände detta månadsskifte. Har typ aldrig fått en betalningspåminnelse. Det lustiga eller konstiga är att vi inte hittade ursprungsräkningarna, vet att de kommit. Har vi kastat dom? Skumt i alla fall. Nu är dom hur som helst betalda :)
BMW skrev en fin text :) " Du brukar inte vara sen med dina betalningar så vi skickar här en påminnelse". En trevlig text :)





1 kommentar:

Anonym sa...

hellooo!

jag vill oxå ha ett fint block att skriva i, vi kan kika på shoppingdagen!!

visste inte att man kan göra block på personligaalmenackan måste kika =)

have a lovely day!

kram från JOhanna i gamla stan