lördag, augusti 10, 2013

Förbereder mig såsakteliga...

...för på måndag är det slut. Semestern är slut, vardagen börjar, nya rutiner sätts.
Har idag efter att Fredrik blev klar med bygget storstädat. Ni vet när man lyfter på varje pinal överallt. I köket har jag sprayat och allt fett är borta. Kvar är bara att köra fläktfiltrena i diskmaskinen. Har möblerat om på köksbänken och tänker höstnytt :)
Gnuggat bort alla små svarta fläckar på fönsterkarmarna som jag antar är flugbajs för de finns på alla fönster i alla rum :)
Tappade en sak på det vita vardagsrumsbordet så nu har vi en snygg svart reva i det bordet...suck! Får se om det går att fylla i med något kanske tipex...
Rensade skafferiet härom veckan och idag rensade jag och städade kylskåpet. Vi har senaste veckan försökt äta ur allt som börjar bli gammalt och har lyckats bra så nu är vi redo för Linas matkasse som kommer på måndag.
Efter dagens storstädning så hoppas jag att vi inte kommer behövs städa så mycket mera innan städarna tar över 22/8.
Kvar att göra är att jag vill städa ur låda där vi har alla plastburkar och organisera upp lite där.

Grannen frågade vad vi gjorde och jag svarade storstädar, han frågade vart städar du för ni har alltid så fint oavsett om vi kommer bokat eller obokat :). Plockar man jämnt som jag och Fredrik gör så blir det aldrig riktigt stökigt var mitt svar :)
Är också rätt pedant eller rätt ord vore kanske ordningssam. Varje sak har sin plats. Har varit värre tidigare. När jag bodde i lägenhet kunde jag inte ta mig an något förrän posten var öppnad och utsorterad. Har fortfarande svårt att börja med maten om det är stökigt på köksbänken :)
Har väl att göra med att oordning hemma gör mig stressad och jag kan inte slappna av om jag ser saker överallt. Sedan kan det vara rörigt i lådorna men det ser jag ju inte :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktig du är! Synd bara att du ger mig så dåligt samvete;-)
Kram Anna MK