måndag, juni 03, 2013

Tårar

Massa glädjetårar i helgen. Ett sådant fint brudpar, en sådan härlig och kärleksfull middag med massa härliga tal. Jag grät massor :)
Helgen gav mig massa ny energi trots att bilresan hem tog betydligt längre tid än upp. På vägen upp kom vi hela vägen till Västerås och där stannade vi för lunch på Max. (Jo jag kan faktiskt äta deras Delifresh kycklingburgare med morötter och ramlösa till :) ).
Sedan från Västerås hela vägen till Falun.
Däremot på hemvägen kom vi till Västerås men sedan tog det lite längre tid. Moa bajsar, vi stanna för att byta blöja. Hon blir sedan hungrig efter 30 min och vi stannar och matar. Ella klagar sedan på att det kliar så vi stannar och byter blöja på henne. Vi var hemma 20.30 trots att vi åkte 14.00.

Idag har jag tvättat tre maskiner, dammsugit, dammtorkat, tränat både fm och nu ikväll. Känner mig så laddad efter tre dagars träningsvila för att jag prioriterade annat. Får se hur det slår på vikten/måtten på fredag. Känner i alla fall att då får det göra det för jag prioriterade syrrans bröllop och umgås med familjen. Kosten höll jag faktiskt helt ok. Den enda gången jag gav vika var för bröllopsmiddagen och såklart bröllopåstårtan och jag åt och njöt för jag vet att jag inte kan äta tårta på länge :)
Däremot var det inte alls jobbigt att inte äta gofikat mamma bakat till söndagens brunch och inte heller jobbigt att inte äta godis i helgen. Sötsuget har i stort sett försvunnit och det känns så himla skönt.
Jag har nu i tre veckor vägt allt jag stoppat i mig, då menar jag ALLT. T o m grönsakerna, frukterna och första veckans lösgodispåse :). Fick en liten lätt chock när jag insåg att 350  fri kcal som jag har varje vecka inte alls räcker till så mycket lösgodis :)
Måste fundera på vad som kan vara ett bra fritt mål. Förslag någon? Kommer inte vara alkohol utan något annat.
Det som är bäst förutom att jag minskar i omkrets och vikt är att jag inte har ont i magen längre. Får aldrig en uppblåst mage som jag tidigare hade då och då och svinont. Inser att det kommer ta tid innan jag ser ut som jag gjorde nov 11 men jag ska nå dit och jag ska banne mig hålla vikten. Har satt upp 2 st bra personliga triggers som gör att jag håller i plankan lite extra samt lägger på den extra vikten. När jag nått min målvikt eller omkretsmål ska jag se till att mina personliga triggers upplevs.

Inga kommentarer: