tisdag, juni 11, 2013

Två likadana dagar men ändå så olika

Igår hade jag sådant sötsug. Visste att jag hade blockchoklad både ljus och mörk i skafferiet. Öppnade skafferiet, tittade på chokladen och stängde skafferiet igen. Tänkte jag kommer bli sååå besviken ifall jag tar en chokladbit. Stod ju emot bullen och kakan hos grannen i söndagskväll.
Öppnade säkert skafferiet tre gånger igår och upprepade samma tanke, jag kommer bli besviken om jag äter.
F kom hem vid 15.30 och jag var såå trött att jag såg stjärnor. Gick och la mig för att sova och sov till 17.30. Åt lite mat och tänkte att idag får det vara vilodag med träningen jag orkar absolut inte styrketräna. Var heller inte sugen på en PW.
Åkte och handlade blöjor för Ellas nattblöjor var slut. Min favvochoklad var uppmärkt med REA skylt och det låg massor i en stor hög som bara sa KÖP KÖP KÖP till mig. Stod och kikade ett tag, tänkte jag hinner äta upp den i bilen så F märker inget :). Sedan tänkte jag, kommer säkert få ont i magen och jag kommer bli så besviken på mig själv efter att jag ätit chokladen.
Väl hemma så gnölade Moa lite med mat/sömn och var lite svårläst och Ella ropade mamma mamma hela tiden från sovrummet. Tänkte igen att jag tar en vilodag idag.
Sedan hände något kl 20 när Moa somnat, Ella ropade fortfarande mamma mamma.
Jag tog på mig träningskläderna, stoppade telefonen i armgrejen jag köpt och laddade ner appen Runkeeper. Sa till F att jag går två varv så blir borta i 45 min.
Gick två varv och gick en PW i 45 min. Svor flera gånger över alla mygg som bet mig bakom öronen och på halsen. Men jag gick och jag har träningsvärk idag :) samt ett gäng myggbett som tokkliar :(

Idag däremot har jag inget sockersug alls, känner mig väldigt pigg och har tränat mage/ben nu ikväll :)
Skumt att två dagar som är så lika i kost ändå är så olika hur kroppen reagerar. Sötsug och toktrött ena dagen och pigg och inget sötsug andra dagen.
Så trött som jag var igår eftermiddag var det länge sedan jag var. Kan heller inte skylla på dålig sömn för den är bra. Hade tålamodet kvar mot Ella men var sådär konstigt trött. Precis som i början av en graviditet.

3 kommentarer:

anna sa...

Wow du är så grym! Sjukt inspirerande inlägg :) Bra att byta ut godis mot pw ger ju faktiskt samma energi fast man blir gladare efteråt med promenaden. Tack för tipset :)

anna sa...

Wow du är så grym! Sjukt inspirerande inlägg :) Bra att byta ut godis mot pw ger ju faktiskt samma energi fast man blir gladare efteråt med promenaden. Tack för tipset :)

Sara sa...

Är så imponerad!
Bra jobbat!