torsdag, februari 17, 2011

Tredje gången gillt

Aj aj aj och åter aj. Vaknade inatt och kände direkt igen symtomen. Feber (ligger och fryser) ont i vänster bröst. Kollar och mycket riktigt är bröstet rött och hårt :( början till mjölkstockning...
Detta är trejde gången det drabbar mig och alltid vänster bröst.
Går på Alvedon nu vilket gör det lite bättre men har ont i hela kroppen precis som ifall jag skulle fått influensan.
Riktig mjölkstockning har jag inte fått, det innebär 40 graders feber och ett besök på sjukhuset. Min feber ligger omkring 38-38,5 grader men det räcker.
Som tur påverkar detta inte Ella utan det gör bara så förbannat ont när jag ska amma. Att äta alvedon känns kanske inte helt ok då det säkert går över till mjölken men det är ett måste.

Fredrik kommer hem några timmar tidigare idag så att jag kan få sova lite i eftermiddag. Det gör så ont att bära på Ella när ena sidan är som en hård basketboll :( De tidigare gångerna har värken gått bort på 15 h så håll tummarna för det.

En positiv sak som jag precis såg när jag kollade mailen är att fotoboken är skickad, kanske kommer den idag.
En annan sak som också är positiv är att Fredriks syster kommer imorgon, hon är saknad, ska bli såå trevligt. Fokus på dessa två saker idag så känns det kanske lite bättre.

3 kommentarer:

Madde J sa...

Fy, hoppas att det går över fort! Jag hade mjölkstockning i tre månader med Linus så jag vet hur det känns...Kram

Pernilla sa...

Shit i 3 mån. Då hade jag gett upp. Tror att det är bättre nu, lite svårt att avgöra med Alvedon i kroppen.

Anna MK sa...

Usch, vad jobbigt:( Har lyckligtvis aldrig fått mjölkstockning själv, men det hörs vara fruktansvärt. Hoppas du mår bättre nu. Ser verkligen fram emot att träffa er på onsdag:D
Kram