måndag, februari 28, 2011

Träning

Börjar fundera på hur jag ska komma igång med att träna. Jag har ju aldrig varit den som gillat att gå till gymmet och träna 3 gånger i veckan, men något måste jag göra.
Nu är det rätt svårt för mig att komma iväg till gymmet då jag ammar, passar ju bra som ursäkt då jag inte alls är sugen på gymmet :). Dock vill jag inte förbli pluffsig om magen.
Fick tips om denna hemsida av Tina och jag har mailat och frågat hur det fungerar att ha en pt över nätet.
Tänkte ifall jag börjar nu och gör ett seriöst försök att komma i form bör det väl ge resultat till sommaren?!?
Är det fler som är på, vi kan peppa varandra? Mitt mål är att komma i mina "gamla" byxor och kjolar. Ett plus är såklart ifall jag minskar i vikt och får lite kondition också :)

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag vet att det finns massvis av bra övningar som jag kan göra hemma. Samt att jag kan gå ut och promenera varje dag med vagnen.
Bor ju även så bra att jag har elljusspåret runt hörnet. Det finns inga ursäkter till att inte träna men jag känner att jag vet inte riktigt vilka övningar som är bäst för mig nu när jag är otränad och när magmusklerna är uttöjda till max.

Eric sa...

Nu prattar vi favo ämne :)

1. Bestämm hur mycket tid du kan läga på träning.
2. Bestämm hur länga det får ta att nå dina mål.
3. Ingen bantning! Ät, men ät rätt!
4. Hitta träningsform som passar in i din livsstill.
5. Om du inte tycker om att springa, gör inte det
6. Magmuskelträning gör ont. Get over it...

De flesta gör magträning för att få en platt mage.

Ingen poäng med det målet, gör mag & ryg träning för att få en stabil core, så att du kan gå rakt när du är 65+... En platt mage är bara bonus.

Som du sa i ditt kommentar så finns det 100+ magövningar. Tricket är att börja med några bas övning, och låt det ta tid att vänja. Se till att det finns båda övningar som kräver att du använder benrörelse och överkroppen för att dra ihop magen.

Och som jag sa tidigare, magträning gör ont, get over it...