fredag, februari 04, 2011

Tatuering

Angående tatuering så får man inte tatuera sig när man ammar, eller får och får som tatueraren sa att alla seriösa tatuerare säger NEJ med omtanke på mamman och barnet. Tydligen är infektionsrisken betydligt större ifall man tatuerar sig när man ammar.

Ni som sett hur min hud reagerar i läkningsfasen när jag tatuerar mig och inte ammar vet att då är det inte att tänka på att tatuera sig när jag ammar.
Jag får snällt vänta till efter sommaren innan jag kan göra om rosen och kinatecknet. Det innebär en till sommar med en ful tatuering :(


Lägger in en bild på fjärilarna. Såhär såg det ut en vecka efter att tatueringen var gjord. Kommer ihåg att när jag gjorde rosen och kinatecknet hade jag utslag nästan upp till knäet :(
Har ingen aning om varför jag reagerar som jag gör. Tatuerarna säger att jag ska undvika färgen röd och det gjorde jag när jag gjorde fjärilarna men det hjälpte ju inte alls...




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att du har en fin blog på gång här. Jag lägger
dig i min feed.

my page; cagorabiz.com