tisdag, december 28, 2010

Tråkigt

Har tråkigt idag. Sov bort hela förmiddagen. Klev upp klockan 8 för att äta frukost och gick tillbaka till sängen igen fram till 10.30. Åt något som liknade frukost nr 2 då och har sedan dess fördrivit ett par timmar framför datorn och gick ut en kortis för ett fotouppdrag.

Jag fick en ny dator av Fredrik i julklapp :) Den här låter ingenting...den gamla var nog på väg att krascha när som helst. Med ny dator innebär det dock en del jobb. Har idag äntligen fått in Office 2010, fick ett erbjudande från jobbet om att det kostar 149 kr, kostar väl x antal tusenlappar annars i butik. Har också fått över iTunes och nu när Fredrik även har en Iphone så kan vi använda samma konto, smidigt! Igår beställde jag Photoshop Elements 9 från Dustin.se, de har ett kampanjpris t o m 5/1 så ifall ni vill ha ett bra fotoredigeringsprogram till ett bra pris KÖP. På min gamla dator hade jag bara en nedladdad version och tyckte det var dags att ha ett orginal.
Har också ändligen fått virusprogrammet att fungera, har nu 60 gratisdagar och ska under den tiden försöka bestämma mig för vilket virusprogram jag ska ha.

Fredrik jobbar idag så jag är hemma själv och det är tråkigt. Inget alls planerat idag. Orkar inte bege mig ut till Tornby bara för att strosa runt. Ska snart roa mig med att skriva en matlista då vi ska iväg och handla ikväll. Imorgon är det dags för barnmorskan kl 10 så då går i alla fall halva dagen till det.

Kan heller inte riktigt bestämma mig för vilken Nespressomaskin vi ska köpa. Vet vilken modell men inte vilken färg, vad tycker ni? Det är den modell som heter CitiZ&milk.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Röd eller svart!

Johanna i tokstan ;-) sa...

Åh ni kommer inte ångra er! I love love love min kaffemaskin =)
Jag ska införskaffa mig en mjölkskummare nu så e blir det tipp topp! ´

En svart tycker jag!

Massa kramar!!!