tisdag, november 04, 2008

Vad är det egentligen som händer!

Måndagmorgon och jag sitter tillsammans med mina kollegor och tar en kopp kaffe. Min kära kollega A säger att idag släpper dom glöggen, årsglöggen 2008.
Kom då direkt och tänka på hur Fredrik fick jaga glöggflaskan förra året. Hmm, säger till A ska vi inte gå till Systemet direkt då dom öppnar. Sagt och gjort häller vi ut kaffet och går till Systemet.
Vi som trodde vi skulle vara ensamma, vilket skämt! T o m den lokala Linköpingstidningen var på plats och även TV kanal och dom filmade...hörde en stammis fråga "Vad är det som händer idag?"

Nedan kön till Systemet precis innan 10. Konstig känsla att köa till Systemet en måndagmorgon.
















Inhandlade,
3 fina
flaskor




Nästa konstiga sak är att jag ställer mig och gör Raggmunkar till middag. Blev helt ok med tanke på att det var första gången.















Jag och F har fattat ett beslut att nu är det nog, pengarna bara försvinner, vart tar dem egentligen vägen. Fredriks svar var, vi har gift oss, haft 6 veckors sommarsemester (Umeå/Gotland/Grekland), målat om ett rum hemma, lagt nytt golv, spenderat en långweekend i New York. Ja ja ja men ändå :)
Då ringer målaren och säger att han kan utföra jobbet nästa vecka, och jag säger vad bra!

Det är nedan vita tapet som ska bort, vi har den i hela hallen. Efter denna utgift är det STOP kanske även ska nämna att vi behöver nya vinterdäck till bilen, suck!
Tur är väl att ny lön kommer varje månad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det konstigt det där med pengar?! Vi har samma problem just nu, de bara rinner iväg.
Men som vanligt har det en förklaring... Spjälsäng, skoskåp, nattduksbord, hatthylla, körlektioner osv osv