torsdag, november 13, 2008

Trött

Jag är nu trött på att vara sjuk. Tänkte först skriva ett långt inlägg om det. Jag ändrade mig snabbt då jag började tänka på alla som har allergier, dom som är konstant snuviga eller blir sjuka och drabbas av allting hela tiden.
Jag ska nog vara rätt nöjd ändå, har typ max 5 sjukdagar per år, inga allergier, inga kända sjukdomar och lever ett lyckligt liv.

Vi fokuserar istället på några roligare saker...


Jag ska fika med Ida nästa vecka, superkul att hon tittade förbi mig i montern på Universitetet härom månaden så att vi började planera fika. Vi skulle träffats igår men min förkylning stoppade det. Nya tag nästa vecka!

Fick reklam från MIO och äntligen finns dom i andra färger än rött. Är man gift med en brandingenjör som jag är så sitter det såklart en röd i hallen. Nu kan vi byta ut den mot en vit så att den smälter in lite bättre med dom vita väggarna.











Målaren är här och jobbar och står i, han har stött på några problem men inte så svåra att han inte löser det.














Den sista roliga saken är;
Jag har ett Mastercard som vi använde när vi betalade TV (tack Susanne) och i kortet ligger en köpförsäkring som säger att ifall priset sjunker inom 90 dagar får man tillbaka mellanskillnaden. Tänkte att TVn måste ju sjunka i värde inom 90 dagar och mycket riktigt så gjorde den det. Vi skickade in alla papper dom behövde med viss skeptisism om att det skulle fungera. Idag fick jag ett brev från försäkringsbolaget att inom kort kommer vi att få tillbaka mellanskillnad m a o 2 460 kr. Är inte det WOW!

3 kommentarer:

Eric sa...

hmnj, inte helt övertygat att det är bra med olika färger brandsläckare... Meningen är ju att de ska sticka ut från backgrunden och inte smälta in... samtidigt är jag ju lite arbetsskadat för sånt där, 12 år med riskgransking sätter sina märken :D

Pernilla sa...

Fredrik hälsar, har inte amerikanarna blanka släckare?, men det ger kanske spegelreflexer och därmed lättare att hitta.

Eric sa...

Brandlagen för företag här (som i Europa tror jag) skriver att brandsläkare ska vara röd och vara lätt tillgängligt, samt att position ska vara markerad med en skylt. Jag tror att de olika typer var olika färger här förut inklusive en som var blänkande. Jag har inte sätt en så'n här, mest pga lagändring tror jag.

Måste man börja leta när det brinner så är det oftast för sent ändå, och röda grejer är lättare att komma ihåg positionen av.

Som sagt: me's a little arbetskadad, men det är säkert Fredrik oxå ;D