söndag, september 15, 2013

Nöjd

Jag är inte den i vår familj som sätter sig framför symaskinen. Båda mina systrar och mamma gör det gärna och dom är superduktiga på det. MEN idag blev jag stolt över mig själv :)
Lagade babynästet efter att jag tvättat det. Alltså det gick inte sönder i tvätten utan en söm hade redan gått upp, använde hålet till att ta ur all stoppning och tvättade den och sedan fyllde jag den igen och sydde ihop :)
Sedan har jag sytt 4 nya örngott. Ella behövde fler och Moa drar allt över huvudet (uppifrån och ner) så det går inte att låsa fast örngottet under madrassen längre, hon måste ha ett örngott som passar kudden. De som passar till kudden säljs inte utan bara med påslakan och fler sådana behövs inte.
Nöjd med söndagen. Kommit ihåg katten har jag också gjort :). Vi är kattvakt till på onsdag och höll nästan på att glömma släppa in henne ikväll. Nu sitter en stor lapp på vår ytterdörr "katten" :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

anna sa...

Woho! Du ska se att snart sitter du där och syr nästa grej :) Hoppas på att få klar Moas kanin snart men vet inte om jag hinner till du kommer upp.