fredag, september 27, 2013

Haha

Har man ett barn kanske man tänker när tvåan kommer att detta kan jag ju, har ju erfarenhet av ett redan innan.
Blev så full i skratt nu på morgonen. Ella och Moa är verkligen varandras motsatser :)
Ella vägrade ju flaskan till hon var typ 9 månader, hon vägrade även "industri"gröten så jag fick koka vanligt havregrynsgröt till henne.
Moa börjar nu 6 1/2 månad vägra flaskan :), har aldrig tidigare varit ett problem, idag försökte jag truga i henne lite ersättning men hon vägrade så jag gav upp. Hon verkade trött, la henne i sängen, skrik, tog upp vaggade, lugn, la ner igen, skrik, samma procedur några gånger men icke.
Tänkte sedan jag, jag gör industrigröten, hon glufsade i sig :) och nu ligger hon och sover på köksgolvet. Hon sover nästan bättre där än i sin säng, mitt bland allt kaos som är på morgonen :)

På måndag är det läkarbesök för Moa, det som avbokades i onsdags, äntligen får vi svar på EKGt som gjordes för ett tag sedan. Hoppas hoppas att det fortsätter gå åt rätt håll.
Jag kan närvara trots kurs min första arbetsdag men tiden är 16.00. Ringde chefen och frågade om det var ok att jag smet typ 15.40 och hennes svar var, absolut då har vi avhandlat det viktiga.
Kändes skönt då Ella också följer med till läkaren och då är det bra att vi är båda så hinner vi snappa upp all ny information, alla provsvar och vad som beslutas ska göra fortsättningsvis på Moa. Det ska vara med en till läkare från klinisk genetik så jag antar att läkaren vill kolla om extraslagen kan vara genetiska.
Skulle vara så bra om Ella accepterade ett EKG så kan de utesluta att hon har samma. Men men det får bli när hon blivit större, som det är nu vägrar hon ha plåster på kroppen och då funkar ju inte alls 6 st EKG lappar samt att hon ska sitta still i 30 sekunder. Ska i alla fall fråga henne på måndag om hon vill göra samma sak som de gör på Moa. Tar med ett kinderägg som muta :)


Inga kommentarer: