fredag, april 15, 2011

Reflektioner

Funderar lite lätt på ifall jag är lite knäpp när det gäller städning och ordning o reda. Jag gillar absolut inte damm eller oreda. Nu när jag är hemma hela dagarna inser jag att det blir mycket mycket dammigare än när man inte är hemma. Inte så konstigt men det är rätt jobbigt och jag kan absolut inte skita i det och låta det vara dammigt hemma.
Idag har jag t ex legat på golvet och skurat badrumsgolven. Jäklar vad det var dammigt, funderar på ifall klinkers drar åt sig damm. Tyckte inte att plastmattan blev så här dammig.
En annan sak är att alla lister är också dammiga hela tiden t o m så att Fredrik ser det :) Upplevde inte att det var så innan. Kanske har jag inte tidigare sett detta då jag kommit hem när det varit mörkt ute, vem vet.
Sedan är det också så att jag kan inte slappna av ifall jag inte hinner städa när jag vet att det är skitigt någonstans. Hmm, stressar mig lite att jag känner såhär. Å andra sidan är jag ju inte maniskt och dammsuger och dammtorkar varje dag.
Är också glad att Fredrik är lite som jag när det gäller ordning och reda, han gillar inte heller när det ligger saker överallt vilket innebär att vi är två som plockar undan hela tiden :)
Kommer i alla fall anlita en städare när E börjar på dagis, tänk vad skönt att få huset grundligt städat var tredje vecka och däremellan kan vi bara småstäda. Guuud så skönt!

Vågen fortsätter att vara snäll mot mig och det tackar jag för. Fick igår på mig in jeanskjol och den sitter skönt :)

Väldigt väldigt snart är det lite ledigt för Fredrik och vi kommer spendera den tiden tillsammans med min familj. Båda mina syskon med respektive kommer och även mina föräldrar. Ella ska också ut och flyga för andra gången. Ska bli så mysigt att umgås i flera dagar och bara sitta och prata med varandra. Längtar!

Igår var vi på BVC för 3 månaderskontroll, innebar vikt- och längdkontroll men även vaccin. Grinade gjorde hon men vem hade inte gjort det...en spruta i vardera lår. Hon innehar nu den stolta vikten av 6 780 gram och är 60 cm lång. En rund och go tjej :)

I helgen kommer altanbygget att fortsätta. Fredrik har varit duktig och skottat bort allt gräs i veckan och till helgen börjar han gräva ner plintarna.

Ohh höll nästan på att glömma skriva detta...håller på att bli skallig. Tappar så himla mycket hår. Allvarligt, detta känns inte alls ok! Frisören sa att när Ella är
3 månader kommer du att börja tappa hår och det kommer fortsätta ungefär 3 månader efter att jag slutat amma. Men detta är ju ett skämt, kommer inte att ha någe hår kvar. Inget gick det att göra åt saken heller. Hjälpte inte med lite extra vitaminer.

1 kommentar:

Madde sa...

Haha, ja det känns verkligen som att man ska bli skallig, men jag lovar, det blir inte så, jag tappar också massor nu...Kul och mysigt att träffa familjen till påsk, det får jag också göra eftersom vi ska ha dop på påskdagen. Oskar var också på tremånaderskontroll i veckan, fick inget vaccin eftersom det var slut...nu är han 63,4 cm lång och väger 6270g. tiden går verkligen fort...Hur ser era planer ut för sommaren? Skulle vara jättekul att komma förbi er! Kramar