torsdag, april 07, 2011

Chansar

Fredrik kikade på bilen igår kväll och det går inte att byta själv. Idag är det Öppna förskolan i Ljungsbro som gäller och det går att åka buss dit, byte i stan så det tar ca 1 timme. Jag tror att jag chansar och tar bilen, det är uppehåll och enligt yr.no ska det inte regna idag. Dock blåser det väldigt mycket så det kan ju snabbt dra in regn. I värsta fall får Fredrik hämta mig ifall jag kommer dit och inte hem :) Pratade med verkstaden idag och ca 2 000 kr går jobbet på. Varför kan man aldrig ha en månad då man känner sig rik! Alltid är det något...tandläkaren, årsförsäkring bilen, årsförsäkring hemförsäkring eller kreditkortet. Just nu sitter jag och surfar runt på resor till Bryssel. Vi funderar på att åka och hälsa på Fredriks syster i juli. Just nu lutar det åt tåg till Köpenhamn och sedan flyg med SAS. Det går att flyga med RyanAir men de har så dåliga avgångs- och ankomsttider. Det är ingen större prisskillnad då Ryan tar betalt för bagage och vi måste ju minst checka in två bagage. Kanske måste bilbarnstolen också med ifall vi får för oss att åka bil.

Inga kommentarer: