tisdag, april 05, 2011

Jädrans bil

Blir less undra vart detta bär hän. Lämnade in bilden på service i december för att kolla att allt var ok inför besiktningen. Blev tvungen att byta länkarmarna fram...kostade några tusen...besiktningen ok! Körde några mil och upptäcker att handbromsen inte fungerar...väldigt lätt att dra upp! Lämnar in bilen och de byter vajern som gått av samt att jag blir tvungen att byta bromsskivor fram. Tydligen inte så bra att köra runt med bilen utan handbromsvajer...kostade några tusen. Nu upptäcker jag att torkarbladen fram går lite konstigt. Igår slutade de att fungera...lite gambling att köra runt med bilen. Börjar det regna måste jag ju stanna...inte hållbart! Så nu blir det ett till besök hos verkstaden för att byta länkarna... Detta är min första begagnade bil med några år på nacken, har alltid tidigare haft bilar som max varit 3 år...vet nu varför!

1 kommentar:

Sara sa...

Felet på vindrutetorkarna känns som ett klassiskt VW-fel. Hade jag på golfen också. Den klarade sig något år till på rengöring och uppsmörjning (fortfarande på verkstan men i alla fall).
Trist är det ju med alla fel!