onsdag, april 27, 2011

Redan onsdag

Prästen ringde idag och vi har nu bokat dopsamtal på fredag. Han kommer hem till oss i 1 timme :)
Har nu suttit och bläddrat och bläddrat i psalmboken för att vara lite förberedd. Har hittat några psalmer som känns ok. Fredrik har också godkänt dom, han är ju numera inte med i kyrkan. Vi vill inte ha för mycket hallelujastämning.


Har även skrivit en inköpslista på all mat och fika. Först hade jag tänkt beställa en italienskbuffé men när jag såg priset blev jag för snål. Jag är ju hemma och hinner fixa i ordning det själv. Det blir buffémat och sedan marängtårta till kaffet.


Idag har vi varit på babysim och efteråt tog jag en sväng på stan. Hade en lång lista av saker jag skulle göra men tyvärr utförde jag bara hälften. Vet inte vad som tog åt mig, glömde liksom bort halva listan. Hmm... får åka in till stan igen antingen till helgen eller nästa vecka.


Det känns som att det går för fort...Imorse kikade jag på kläderna av storlek 68 i garderoben och sa till mig själv att dom här ser alldelens för stora ut men jag provade dom ändå på Ella.
HJÄLP dom passade perfekt! Oj oj hon växer på tok för fort :)
En annan sak som också är oj oj är att hon flera nätter i rad har hoppat över nattmålet. Hon somnar mellan klockan sju till åtta och sedan vaknar hon vid fem halvsex och får då mat och sedan somnar hon om till sju åtta tiden. Hon börjar bli en stor tjej :)

Imorgon är det fika hos en av tjejerna i föräldragruppen och sedan ska vi åka till Babyproffsen och inhandla ett kombinerat andnings- och babywatchlarm. En gåva från Ellas mormor så att även hon kan sova gott om nätterna och slipper vara orolig :)

Inga kommentarer: