fredag, april 08, 2011

Knakar

Ella växer så det knakar. Ställde mig med henne på vågen och hon väger nu 6,5 kilo. En rund och go tjej :) Blir spännande att se vad vågen säger nästa fredag då vi har 3 månaderskontroll inkl vaccin. Hon är nu stolt tumsugare :)

Har ju försökt med nappen massvis av gånger men hennes tunga går som en torktumlare m a o hon suger aldrig på den. Händerna var det några veckor sedan hon hittade och började suga på fingrarna. I tisdagskväll vaknade jag upp och som alltid kollar jag till henne och då sög hon på tummen...svårt att stoppa henne. Dock skulle jag hellre vilja att hon använde napp men men nu blev det inte så.

Igår köpte jag en supercool stol till henne. En av mammorna på öppna förskolan sålde den. Här ser ni hur den ser ut, den jag köpte har inget bord. Bumbostol! Någon som har erfarenhet av en sådan?? De hade den på öppna förskolan så Ella provsatt den där och hon tyckte det var roligt. Hon börjar nu vilja sitta mer och mer i knät och inte ligga ner. Hon börjar även rulla lite lite från sida till sida och lägger jag henne på mage rullar (eller faller) hon till ena sidan ibland.










Inga kommentarer: