tisdag, augusti 05, 2008

Spänning bröts mot ilska


Spännande nu är TVn beställd och har vi tur kommer den till oss i slutet av veckan.
Det blev en SONY 52 tum LCD TV.



När jag kom hem öppnade jag posten och kuvertet från Trygg Hansa och jag får en shock. Jag ställde på MCn förra veckan för att den ska säljas. Ringde Trygg Hansa innan och frågade vad det skulle kosta, fick svaret 1 500 kr för en månad. Helt ok med tanke på att det är augusti och en dyr försäkringsmånad. I brevet som jag öppnade stod det 4 022 kr. HJÄLP!
Kastade mig på telefon direkt och ringde dem, svaret blev " Det stämmer att du ska betala 4 022 kr för augusti månad" varpå jag säger att det sa inte din kollega till mig förra veckan. Hade jag fått det svaret hade jag väntat med att ställa på cykeln till årsförfallodagen är hos er (1/9) och bytt till IF där det finns en märkesförsäkring och kostnaden är ca 7 700kr/år.
Kom inte så långt med han jag pratade med utan hans rekommendation var att ställa av hojen. Jag svarade att ska jag betala närmare 1 000 kr för den gångna veckan, JA svarade han! Håller inte riktigt med.
Han jag pratade med förra veckan skulle i alla fall ringa tillbaka till mig. Fortsättning följer...och jag tänker inte ge mig i första taget. Ska nu vara en sådan jobbig kund... :)

3 kommentarer:

Eric sa...

hehe insurance bastards... gäller definitivt att inte ge sig... ingen jobbig kund alls, bara en kund som förväntar sig den produkten till det priset man har blivit lovad....

anna sa...

Stå på dig!

Anonym sa...

Dock aldrig,ge dig inte.
Bettan