måndag, augusti 18, 2008

En helg i kärlekens tecken

Klockan ett i fredags lämnade vi Linköping för att bege oss till Bjursås och till min syster. Vi var framme 4 h och 30 minuter senare, ja vi valde helt fel väg upp. Det gick betydligt fortare hem, 3 h 40 min.

Det väntade en överaskning åt mig när jag kom upp. Jag blev bjuden på middag i toppstugan på "berget". Lyxigt värre! Tack så mycket och vilka fina presenter jag fick.

På lördag var det dags för Maria och Pontus bröllop. Kyrkan låg helt sagolikt precis vid vattnet och väderguden var med dem, strålande sol och ljuvlig sommarvärme. Efter vigseln avgick bussen till Romme Alpins toppstuga. Vädret höll i sig under hela kvällen och vilken magnifik utsikt.

Middagen var god och fylld med många härliga tal, festen avslutades klockan 02.30 då gick bussen tillbaka till Borlänge C.

När jag vaknade upp i söndags...suck, jag skall nog låta det gå ett tag tills jag dricker champagne. Det känns skönt att få skylla på den :)

Inga kommentarer: