tisdag, september 25, 2012

Mat

Det här med middagsmat är ju en story för sig. Vi är inte direkt duktiga på att veckohandla och då vi har en bra Ica nära oss handlar vi där istället för på Maxi.
Jag har nog aldrig kollat ifall korv, kyckling, fisk eller kött är billigast utan köper det vi är sugna på idag och kanske även handlar för en eller två middagar till.
Nu har jag inte heller Rikskuponger vilket innebär att matlåda måste lagas. Det går inte att vi båda käkar ute varje dag. Typ 200 kr per dag i lunchkostnad är lite magstarkt. Blir väl 4000 kr per månad totalt :/ Alla mina kollegor äter inne så det gör jag också gärna.
Nu har jag funderat på Linas matkasse. 769 kr per vecka för mat för fyra personer i fem dagar. Tänkte ha kassen varannan vecka. Måste ju bli mycket smidigare än idag och billigare. För tillfället lagas ingen lunchlåda till mig ens utan köper in mat.
Ska nog beställa imorgon. Får ett prova på pris på första kassen för 499 kr.
Lägger pengarna på detta istället för att ha städning hemma :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: