onsdag, augusti 29, 2012

Väder





Hmmm, ser sådär ut på lördag :(
Varmt men usch för den symbolen. Blir till att packa sommarkläder och paraply.

Mitt svaga hjärta utmanas med förskolan. Ella blev ledsen idag. Ringde 15 min senare och om jag säger såhär jag hörde henne. Arg men inte ledsen var hon :(
Känns dumt att ha henne där när jag ändå är hemma men jag vet samtidigt att hon måste få in rutinen för snart kommer hon vara där mer än 15 h per vecka.
Gör hur som helst ont i hjärtat. Ska snart ringa och kolla ifall jag ska hämta henne innan lunchen ändå. Jag äter gärna med henne hemma ifall hon fortsatt varit arg länge. Dumt att pressa henne.
Nästa vecka är farmor på besök och då tänkte jag att Ella är där 8-11 så äter vi lunch tillsammans. Ella sover sedan och så får vi mysiga eftermiddagar tillsammans.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anna MK sa...

Jag antar att hon lugnade sig? Det brukar alltid ge sig. Det kan ta två tre veckor innan det flyter på men sen är det så värt det.
kram

Anonym sa...

Hej! Vill bara säga att väldigt många barn är ledsna vid lämning och en liten stund till, sen går det över snabbt. Vår 4-åring grät varje morgon i 2 år vid lämning, men han blev glad direkt och resten av dagen. Det skär i hjärtat när man går, men man får tänka att det går över snabbt. Jag tycker ni ska testa med längre dagar. Här skolar man in tre heldagar med föräldern, sen lämnas de som vanligt enl schema. Kanske kan vara värt att testa att få in rutinerna med lunch och vila och hämta innan mellis? Det blir bättre!!! Kram från Carro