torsdag, januari 07, 2010

Rörigt värre!

Jag ska nog inte prata i mobilen samtidigt som jag försöker jobba efter lång ledighet.
Vad har hänt?
Jo..fick samtal från Ina som frågade när de kan släppa av Flingan (Iller 5 år) på lördag.
Jag sa gladeligen att vad sägs om lunch vid ett tiden, ok bokat!

Fredrik ringer sedan och säger att bilen ska säljas vid tio, då kommer de med postväxeln. Ok det är ju ok. Sedan får jag ett sms av Johanna "Sara berättade att hon skulle köpa skor i Linköping på lördag. Frågade om jag ville komma med men tyvärr kan jag inte". Undra om jag kan klona mig var nästa tanke...ringde tillbaka till Ina och säger att jag har helt glömt bort att jag ska ut och shoppa på lördag. Eller glömt och glömt vid bestämde detta i tisdags så glömt hade jag inte gjort bara sorterat in det lite längre bak i huvudet än vad som var bra.

Vi är f o m lördag fram till 25e illervakt åt Flingan. Helgen 16-17 kommer det två till illrar som jag sagt ok till. Plus att samma helg 16-17 ska vi hjälpa Uffe & Jenny flytta. Det går ju inte att ha 4 illrar springandes lösa på nedervåningen. Eller går gör det säkert men jag vill inte städa sedan. Resultatet av detta blir att Fredrik får åka och hjälpa till med flytten och jag stannar hemma med illrarna. Får förbereda mig på lite mindre sömn än vanligt. Funderar starkt på att köra hem Flingan just på lördagkvällen, de andra tre går ju ihop med varandra.

Om inte detta var nog kommer hantverkaren till oss 18e. Tror inte att han är så pigg på att ha två illrar springandes runt fötterna. Hade vi bara haft Baltazar hade det ju inte varit några som helst problem, vi hade stängt in honom i gästrummet dagtid. Baltazar och Flingan träffades för första gången i söndag och mötet gick väl sisådär. Baltazar försökte göra sig till och jaga Flingan men hon bara låg och fäste...
Om det visar sig att de inte kan vara instängda i samma rum dagtid då hantverkaren gör sitt får vi väl köra hem Flingan till sig och hämta henne efter jobbet.

Det är ju som att lämna barn på dagis...en vecka borde vi väl kunna fixa detta :)

Det kommer minst sagt att bli spännande veckor framöver :)

3 kommentarer:

Maya sa...

Låter skoj!!!
Lämning å hämtning, e inte sååå jobbigt faktiskt!
Fast om hantverkaren tyckte de va OK med 1 iller, kan man inte då stänga n den ena illern i rummet å låta den andra vara "fri"?? Eller kan man inte göra så?
KRAM

Anna sa...

Rörigt var ordet :)Jag och Joe pratade precis häromdagen vilken otroligt genomsnäll människa du är och nu har du bevisat det igen!

Jag fick skivorna idag, tack så hemskt mycket. Har lyssnat igenom BJ med ett halv öra när jag städade. Jag ser fram emot den andra. Har mycket i helgen med kalas och sånt, men jag hör av mig nästa vecka. Då har jag förhoppningsvis hört den andra skivan också.
Trevlig helg!

Pernilla sa...

Nu blev jag varm i hela kroppen :) Tack Anna. Kramiz