lördag, januari 23, 2010

Lördagsmys

Idag har vi shoppat nya gardiner till köket på Indiska. Ingen bild idag då jag måste sy om dom och inhandla silver tråd. Får se ifall de kommer upp eller ifall jag helt sabbar dom.

Fick ett ryck sedan och bakade Leilas turbosnabba filmjölkslimpa. Dock innebar det ett besök på ICA för det var typ 10 olika sorters ingredienser och jag hade typ inga av dom hemma.











Bild på byggdag 2. Kan inte säga att hantverkaren är särskilt snabb, två av fem dagar var han hos oss denna vecka. Börjar förstå att när man accepterar offerten att man även ska kräva att de är hos en varje dag, går lite snabbare då! Min kollegas badrum blev klart på 4 månader...
Dock ingen panik då vi har ett till badrum, hellre långsamt och med kvaliteé än snabbt och slarvigt.















Ni som är lite romantiska av er MÅSTE lyssna på låten Come What May från filmen Mouline Rouge. Typisk bröllopslåt :)

2 kommentarer:

Maya sa...

Brödet ser gott ut... :) Vi har också nybakat börd som vi äter av här - de e såå mycket godare..
Å Pernilla - ser framemot en bild på gardinerna.. Ska du sy om dem med silvertråd? Min erfarenhet säger mig att de e lite halv knepigt att sy med just sån tråd.. Ja kan ha fel.. :) Kul att få se dem snart!
KRAM

Pernilla sa...

Vad omtänksam du är :) Jag har köpt en gardinlängd som jag tänkte sy om till 2 vepor. Gardinens färg är silvrig och tror inte att jag ger mig på silvertråd utan letar upp en tråd som kommer nära silverfärg :) TACK!