söndag, januari 31, 2010

Mys och mera mys

Helgen har hittills varit fantastisk. I fredagas hade Johanna handlat hem sushi från "arga tanten", magiskt gott som alltid :)

Vid tiotiden på lördag satt vi på pendeltåget upp till Stockholm. Malin mötte upp oss på centralstationen. Sedan fastnade vi utanför toaletterna, vi pratade så mycket att vi glömde gå :) Vi fick lov att börja med en fika :) dock innan släpade jag med dom till Spiti, en mysig inredningsbutik med mycket charm.
Efter fikat blev det shopping, mitt mål med dagen var att hitta en ny kofta och ett snyggt armband. Kom hem med två koftor, ett linne, ett par örhängen och ett nytt armband. Mycket nöjd med dagen!
Hann även ta en snabb fika med syrran, lite dåligt samvete att jag åker bort då hon kommer på besök i Linköping på torsdag.
Middag var bokad på restaurang Underbar, en libanesisk restaurang med underbart god mat. Jag fick upp ögonen för restaurangen för 5 år sedan då vi åt där på Marias möhippa.

21.45 gick mitt tåg hem. Hade sådan tur att jag sprang på Lotta & Stefan på centralstationen så jag fick sällskap till Södertälje Syd, mycket trevligt. De hade varit uppe över dan i Stockholm, shoppat, druckit drinkar och avslutat dagen med en god middag.

1 kommentar:

Maya sa...

Vilken härlig dag du verkar haft!!
Å resturangen är verkligen goood!!! :)
Rekomenderas starkt!!!