onsdag, februari 25, 2009

Operationen genomförd

Jag har varit så nervös. Inte för att besöka sjukhuset utan för att bli sövd. Senast jag blev sövd var i början av 2000 då jag gjorde en titthålsoperation av min fot. Jag mådde så dåligt av narkosen att jag blev kvar på sjukhuset hela dagen.
Igår var det dags för en ny titthålsoperation men av magen. Mådde inte alls dåligt efteråt och det kändes så skönt.
Jag är hemma idag då jag har ont i axeln, vet att det låter konstigt men det är tydligen där man ska ha ont...
Via titthålet vid naveln sprutar läkaren in en gas i magsäcken för att kunna se ordentligt och sedan får dom inte ut allt efteråt och gasen trycker sedan upp mot revbenen där det tydligen sitter några nerver som gör att man får ont i höger axel och det kan jag skriva under på att jag har, ont altså :)

Väldigt väldigt tråkigt är det i alla fall att vara hemma när alla andra jobbar. Strosar mest runt och jag får inte gå och sova. Då blev det som inatt att jag låg vaken i stort sett hela natten då axeln gjorde så ont, satsar på att vara vaken hela dagen och gå och lägga mig tidigare ikväll istället. Jobbet blir det i morgon.

Operationen gick i alla fall bra, inga konstigheter hittade dom :)

Inga kommentarer: