måndag, februari 09, 2009

Åre

-16 grader och snöfall, kallt men helt underbart i backarna. Jag har haft en härlig helg, massor av god mat och trevligt sällskap.
Vi åkte nattåg både upp och ner och jag har väl sovit bättre men det var helt ok. Egentligen skulle vi åka sittvagn hem och jag tackar Martin innerligt att han ringde och ordnade så att vi fick liggvagn istället.
Jag har halvsovit på jobbet hela dagen och hade aldrig lyckats jobba idag ifall jag åkt sittvagn.

Kameran var med på resan men det blev aldrig av att den fick
följa med ut :( nedan ser ni några bilder från min mobilkamera.


Åre i skymning, rätt svårt att åka hem efter gårdagens afterski













Basic Elements uppträdde på lördagskvällen...finns det bandet kvar?? Inte alls trivsamt!











Mysig värmestuga mitt i backen :)














Afterski












Åkte hem med lite lättare bagage då jag lyckades åka sönder pjäxorna :)






3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter såå skönt!!
Hoppas du är lite piggare idag..

anna sa...

Jisses att du fortfarande änvänder de pjäxorna - inte förvånad att de gick sönder.
Eller jo, hur gick de sönder egentligen?

Pernilla sa...

Som Anna sa så är det kanske inte så konstigt att pjäxorna gick sönder. Tror att jag köpte dom omkring år 1995...
Det finns säkert även bäst före datum på pjäxor :)
Jag tror att det var en kombination av kylan och spänningarna i plasten som gjorde att de gick sönder. Märkte det när jag skulle åka upp i "ägg" liften och jag tog av mig skidorna. Tyckte att det kändes konstigt att gå och det var ju pga att hela framstycket var löst.
Kramelikram