tisdag, februari 17, 2009

En lite lätt förvirrad trädbeskärare

Igår lunch ringde trädbeskäraren mig och sa att han inte hittade något äppelträd på baksidan. Han fann plommon och äppelträdet på framsidan men enligt honom var det inget äppelträd på baksidan.
Halvt förvirrad som jag var då jag stod i kön för att beställa min sallad till lunch frågar jag men vad är det för träd då? (jag är ju rätt ny på träd och tänkte att jag kanske är helt snurrig).
Innan han hinner svara säger jag men det står ju precis efter grinden...
Vilken grind frågar han?
Var befinner du dig frågar jag?
Nummer 233, nej nej jag bor på 235.
Han var hos grannen :) tur att han ringde innan han började kapa ner grenarna :)

När vi sedan kom hem från jobbet och träningen :) gick Fredrik till grannen för att berätta att det var vår trädkille som vandrat runt i deras trädgård och gjort märken i snön.
Fredrik börjar med att säga att det har gått en kille runt erat hus varpå grannfrun säger NEJ, Fredrik blir lätt förvirrad och fortsätter säga att han gick till fel hus först. Han skulle beskära våra träd.
Åååå vad skönt säger hon, tydligen har dom haft problem med en fönstertittare i deras samt vårt hus.
Tur att vi gick förbi och berättade att vi visste vem som vandrat runt på deras tomt.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha.. förvirrade snubbe å tur att ni gick till grannen...