lördag, april 19, 2008

Underbart med lördag

Började dagen med sovmorgon för att sedan få ett ryck och städade hela huset.

Strålande sol och inte ett moln på himlen och vi tänkte att vi åker ut till fallskärmsklubben för att se förstagångselever hoppa. När vi närmade oss Motala kom även molnen. Det var inte alls lika bra väder där, de kom upp till 1 400 m. Vi stannade och tog en kaffe för att sedan åka och hämta våra riggar som var klara.

Under eftermiddagen har jag roat mig med att ta hand om våra krukväxter, de flesta av dem har växt ur innerkrukan. Delade tre blommar och fick ytterligare tre, kanon! Nu har vi blommar i alla fönster. Min motorcykel fick även ett nytt batteri så nu fungerar den som den ska. Fredrik passade på att ta en kort sväng.

Tror även att jag löst problemet med kameran. Jag tycker att den tar så dåliga bilder men nu har jag hittat en ny funktion. Tog några testbilder och ni ser resultatet nedan. Ett alternativ är väl att läsa instruktionsboken :)







Pyssel i
uterummet









Tulpaner i
rabatten på
baksidan.










Årets första
nyckelpiga.



















Vår nya bil
och min
motorcykel.

Inga kommentarer: