tisdag, april 01, 2008

Hmm.......

.........undrar om tårtan kommer bli ett problem?
Har nu letat tårta i säkert en månad, googlat, surfat på massor av siter. Det verkar vara så att antingen skall man ha en vit prinsesstårta eller mastig chokladtårta. Gillar varken eller, det andra problemet är att tårtan är alldeles för alldaglig eller för amerikansk (helt hysteriskt för mycket).
Vad göra?

Fredrik är sedan ledsen för att det inte blir något hojåkande i sommar. Inte för att han vill det, men det rätta är nog att lyssna på de två läkare han träffat. Det får bli en ny bil istället, alltid något!
Vi ska kolla på en bil imorgon kväll.

I eftermiddags unnade jag mig en ansiktsbehandling samt att jag spenderade 705 kr på hudkrämer, skrämmande men sant. Imorgon unnar jag mig en vaxning, vet inte om unnar är rätt ord men det är skönt när det är gjort.

Några kloka ord: Ibland är det bra att stanna upp och bara vara mitt i vardagsstressen. Inte sant?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det löser sig med tårta. Ett tips kan vara att ta kontakt med en lokal bagare i Umeå, de borde kunna baka efter dina önskemål, och säkert ha bra idéer också.
KRAM
Sara

Eric sa...

tårta, hmm just det borde man ha till bröllop, vi kom på det da'n innan och valde fortsätta glömma den... få blir till 25års jubileum istället.

Hoppas ni hittar nå't bra... För att krångla till det: Är det verkligen en tårta ni vill ha? Det finns ju alltid andra lösningar. Det fanns t.ex. en bagare i Stockholm som gjorde "custom cookies" (tänk riktiga konstverk), inte en sysning längre vad de heter, men jag kan säkert hitta det. Think outside of the box ;-)