måndag, december 31, 2007

Sammanfattning av den gångna veckan

Lör 22/12
Tåg från Linköping till Arlanda, snabb lunch med Fredrik syster som skulle vidare till Visby, min syster anslöt också till lunchen. Flyget till Umeå gick 14.30. Syrrans plan gick 30 min innan så hon och pappa fick vänta på Alvik tills vi fått våra väskor. Man kan summer dagen med en i mängden av massor av människor. Det kryllade av männsiskor både på tåget och på Arlanda.

Sön 23/12
Lämnade julklapp till min guddotter sedan åkte jag, Fredrik och min ena syster bil upp till Tärnaby. Mamma, pappa och min andra syster åkte bil senare under dagen. Väl uppe möttes vi av en grön gräsmatta och plusgrader. Hoppet om att få en vit jul försvann!

Mån 24/12 Julafton
Totalt 14 personer var vi som åt god mat och spelade spel och hade det mysigt. Min kusins kille gick ner på knä och friade :)
Även denna dag plusgrader.

Tis 25/12 Juldagen
Kom inte riktigt ihåg vad som hände denna dag. Vi tog en långpromenad på två timmar. Skulle gå till Statoil med det var stängt så vi gick till Anjabacken och sedan till Ingemarbacken för att ta en kaffé men serveringen var stängd. Det händer inte mycket i Tärnaby på juldagen. Inte så konstigt då det b0r 600 personer här.

Mellan juldagen och annandagen blev det riktigt kallt -14 grader dock var det plusgrader när vi vaknade

Ons 26/12 Annandagen
Släktfika i stugan och Fredrik bjöd på saffranspannkakor, mumsigt värre!
Här började jag inse att jag har vänt på dygnet. Sover till elva och går inte och lägger mig förrän efter midnatt. På kvällen spelade vi Gion Rummy.

Tors 27/12
Åter till Umeå med bil och denna dag regnade det, suck! Prognosen sa dock att det skulle bli kallare närmare nyår. Middag hemma hos syrran i hennes kollektiv.

Fre 28/12
Visade Fredrik kyrkan där vi skall gifta oss. Mötte upp farfar och Inger och tittade på festlokalen. Det kommer verkligen att bli perfekt.
In till centrum sedan för att byta en julklapp.
På kvällen gick jag ut och åt middag med två tjejkompisar, kvällen fortsatt till O´learys.

Lör 29/12
In till stan igen för att äta lunch tillsammans med Madde och Simon. Super trevligt, nästa gång vi kommer till Umeå måste vi försöka att åka hem till dem.

Sön 30/12
Shopping hos mamma och sedan bion Arn. Middag med syrran och Patrik och senare under kvällen kom Hannah och Johanna förbi för ett parti Gin Rummy.

Har verkligen vänt på dygnet då jag sitter här och är pigg, suck detta kommer att bli jobbigt i mitten av nästa vecka.

Inga kommentarer: