onsdag, september 19, 2007

Toscana Italien

Måndagen den 10 september flög vi (Jag, Fredrk, hans mamma och pappa) till Roms flygplats. Där mötte vi upp Fredriks syster. En hyrbil tog oss till Riva del Sol där vi skulle bo. Det ligger ca 2,5h norr om Rom längst med kusten.



Första dagen på semestern och strålande sol.
Dagen spenderades på stranden, helt underbart!









Jag tror att jag varit på stranden
två gånger denna sommar så jag
var nöjd över att få ha solen
i ansiktet.









Dag 2 åkte vi till Sienna.

Jag blev lite överaskad över att Italien
var så kuperat.
Väldigt fina vyer!












Den välkända Piazzan del Campo












Vi smakade Siennas godaste glas,
i alla fall enligt vår guid bok.
Måste hålla med om att det var god glass.











Efter en till dag på stranden begav
vi oss till Florens.
Jag hade inte mer än stigit ur bilen förrän jag
fann denna underbara skoaffär :)
Det blev ett par stövlar, kommer att hålla
för ögonen när krediträkningen kommer...
gick runt med ett leende på läpparna resten
av dagen. Det är enormt kul att shoppa skor.










Vi gick upp i klocktornet i Florens, 414 trappsteg så benen fick jobba.
Vi fick sota för att ingen av oss direkt hade tränat under sommaren.

Utsikten var fin och det var skönt med en paus när vi kom upp.
















Härlig bild över kanalen som flyter genom staden.











På sista utflyktsdagen åkte
vi till Pisa för att titta på det lutande tornet.

Litet var det men kul att ha sett det.








Vi gick upp i tornet och några
utsiktsbilder blev det.










Inga kommentarer: