torsdag, oktober 10, 2013

Tiden

Snart har jag jobbat två veckor och hjälp vad dagarna går fort. Hinner sätta mig på kontorsstolen och vips är det lunch. Rätt läskigt dock är hur mycket kunskap jag tappat på 6 månader. Känner mig såååå långsam. Kom in i systemet i måndags så denna vecka har jag rensat 600 st mail, nästan klar med de tvingande prov som ska göras så att jag får behålla min licens. Pratat med lite kunder och nu har avdelningen som bokar besök åt oss rådgivare hittat min kalender så snart är den full med kundbesök.

Känns lyxigt att vara fast anställd också. Få tillgång till alla bra saker som man får när man är fast anställd. Friskvårdsbidraget ska jag använda nästa år.

Sa till Fredrik igår att vad billigt det är att jobba. Spenderar ju inga pengar, har med mig lunchlåda och orkar inte går runt i affärer då jag inte alls är sugen på att handla till mig själv och barnen har allt :) MEN snart börjar julklappsshopingen och då ska jag ut på stan :)

Chefen har godkänt mina tider så nu jobbar jag 92,2%. Jäkla vad lyxigt det är att jobba deltid, aldrig gjort det ju :) Slutar kl 15 både måndag och tisdag och så trevligt att komma hem och mysa med familjen redan 15.30. Idag slutar jag 18 och är hemma 18.45 för bussen går lite dumt, då sover Moa och Ella har pyjamas och vällingen är drucken. Vi fick i alla fall lite mystid med pussel och prat. Imorgon är det fredag och f o m nu har vi bestämt att på fredagkvällar är det mys. Ella var helt med på noterna. Hon får bestämma film, vi ser på TVn uppe, hon får popcorn som hon la till att hon gillar och godis :) Känns som att hon börjar bli stor. Ännu större känns hon när jag inte träffar henne på dagarna.
Moas utveckling går framåt, nu ligger hon gärna på mage, sitter bra i barnstolen och så fort vi lägger henne på rygg så är hon på mage igen. Hon börjar greppa lite och för händerna framåt mot saker lite lite. 1-2 månader efter känns det som att hon är MEN så länge det sker framsteg är vi nöjda. Vi ska på en extra viktkoll nästa vecka då hon är väldigt varierande gällande maten. Ibland äter hon massor men ibland sover hon från 17-06 utan mat och det känns lite tidigt. Idag somnade hon kl 16.00 och sover än så hon somnade nog för natten då.

Inga kommentarer: