onsdag, april 10, 2013

Väskor

Vad är det egentligen som är så himla kul med väskor?!?
Jag köpte världens finaste MK väska till syrran i 30 års present och är nu sugen på en åt mig själv.
Vågar inte ens tänka tanken egentligen. Har jag väl gjort det så brukar det bli så att inom några månader har jag köpt en ny.
Köpte ju en ny som grattis till nya jobbet i höstas. Har många fina väskor i garderoben :) kanske ska byta...men det är ju ingen MK väska :)
Hade en intressant dialog med Sara när hon var upp och hängde lite med mig på Neo. Vad lägger man egentligen pengar på. Hon skulle aldrig lägga så mycket pengar på en väska som jag kan tänka mig att lägga. Å andra sida som hon sa så skulle jag aldrig lägga lika mycket pengar på datorer som hon gör :)
Rätt intressant diskussion just vad man prioriterar olika gällande vad som är värt att lägga pengar på och vad som inte är värt det.

Hade en säljare från Trygg Hansa här igår och det var rätt tydligt att han ville sälja på oss varsin sjukförsäkringen. Gick sådär :/ för honom. Är inte alls övertygad om att vi behöver en sådan. Rätt dyr premie för att få ett skydd på 3 000 kr/mån under 3 år om ifall vi blir långtidssjukskrivna.
En barnförsäkring på Moa tecknade vi såklart.

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan hjälpa dig igen med ett väskköp =) gick ju bra sist =)

jag vill oxå ha en MK väska och en snygg plånbok till =) (harblivit Malin L påverkad när det gäller plånböcker....hihi)

Hoppas allt är toppen!

massa kramar JOhanna (nyk...)

Anonym sa...

Ha ha ha Johanna!
Köpte ny plånbok i går som belöning att jag är klar med PR diplomeringen. Finns ALLTID en ursäkt för ny väska eller plånbok! Förutsatt att man betalat sina räkningar först förståss;o)))

KRAM
Malin L

Marcus, Trygg-Hansa sa...

Hej Pernilla!
Tack för en bra blogg. Vill du att vi förklarar lite tydligare (och ej i säljsyfte) vilken nytta du har av en försäkring även för dig som vuxen så får du gärna chatta med oss på länken nedan. Ha en bra dag!

Anonym sa...

http://www.trygghansa.se/socialamediachat