lördag, mars 02, 2013

Helg

Ultraljudet gick bra. Extra slaget på hjärtat är borta och de hittar ingen orsak till den ökade mängden fostervatten. Hon mår bra där inne vilket är viktigast.
Sjukskriven 50% f o m igår och tills jag går hem. Inga restriktioner vilket är skönt. Sammandragningarna är ju inte farliga utan bara jobbiga att ha.
Läkaren sa att vi stoppar inte upp förlossningen om den börjar nu och skulle vattnet gå så ska jag in direkt. Inte vänta på att värkarna börjar då de vill kolla att ex inte navelsträngen hamnar i kläm då det finns så mycket vatten.
Ny koll igen om 2 veckor. Det känns väldigt bra att de vill ha koll på både mig och henne. Känner mig väl omhändertagen.

Såg bion Små citroner gula igår, en riktigt härlig film. Gå och se den om ni har möjlighet.

Ett helt annat tips nu :) Har ni inte upptäckt Apotea.se upptäck det! Näthandel med fri frakt och gratis faktura med betalning inom 14 dgr. Fick tipset av en kompis och beställde i veckan. Två dgr senare var paketet hos mig. Smidigt, snabbt och billigt.
Det bästa av allt att de har produkterna La Roche-Posay som inte finns på något apotek i Linköping längre. Fick några prover av syrrans kompis Hanna när Ella kom till världen och sedan är jag fast. En underbar olja till badkaret (missfärgar inte badkaret), en härlig duschtvål och hudkräm. De enda produkterna vi använder på Ella. Har själv köpt ansiktstvätten och supernöjd.



- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Madde J sa...

Skönt att allt är bra! Kram

Anna MK sa...

Vad bra att du inte jobbar så mycket och att allt är bra. Vilka tider jobbar du?
Kram

Anonym sa...

La-Roche Posay (stavas det så?) finns fortfarande på Apoteket på Ikanohuset. I alla fall när jag var där i torsdags :-)
Kram Rebecka