tisdag, december 18, 2012

Otrevligt

Fick en rätt tuff start på dagen idag. Kände mig lite åksjuk när jag gick och la mig igår men tänkte att jag skiter i att ta en smörgås utan går och sover istället. Sov som en stock, måste legat i samma position hela natten för jag hade ont i axeln när jag vaknade. Har sovit rutten i tre veckor för att jag har sådan rethosta nattetid men inte natten till idag.
Kliver upp planen är att gå in i köket och förberede gröt till Ella och mig men känner mig fortfarande åksjuk, tar ett glas mjölk istället och väcker Fredrik och ber honom fixa gröten. Lägger mig igen i sänger för att få bort yrseln. Hinner inte mer än lägga mig ner förrän jag måste kuta till toaletten. Om jag säger såhär, jag missade våran säng men träffade nog större delen av golvet på väg till toaletten.
Fan, hade sådana här bakslag när jag väntade Ella men första gången med denna krabat.
Fram med moppen och skura golvet, duscha och sedan äta gröten :/.
Lämnar Ella på förskolan och kommer till jobbet lite halvt yr men stoppar i mig två knäckesmörgåsar. En normal person hade kanske varit hemma på förmiddagen men inte jag inte :)
Känslan sedan när energin kommer ut i kroppen, frossan försvinner, yrseln stabiliseras och bakfyllekänslan är borta är svår att beskriva men det är en underbar känsla. Inträffade typ vid 10-tiden. Lagomt till öppning.
Hade inga kunder idag utan backup-dag så jag har kunnat gömma mig bakom skrivbordet hela dagen. Varit rätt effektiv så nöjd med hur dagen slutade.

Har funderat lite vad det kan bero på att det som hände imorse hände. Kan bero på att jag pressar kroppen för hårt. En fullbokad helg, hämta/lämna igår och samtidigt en akuttid hos tandläkaren som jag typ sprang till och från för att hinna laga tanden mellan två kundbesök...
Måste kanske börja inse att jag faktiskt är gravid. Julledigheten är efterlängtad!

Apropå gravid och min mage råkade jag ut för ett riktigt pucko i morse. Jag tog bilen för att lämna Ella, skulle lämna över den till Fredrik sedan när jag lämnat. När vi ska byta chaufför, vi står på en tvärgata i stan och då kommer det en bil som promt ska förbi när jag står vid förardörren och F har precis stängt den. Det är så trångt att jag trycks mellan vår bil och hans och blir alldelens blöt på ryggen. Idiot det går ju liksom inte att dra in magen när jag är gravid...

Inga kommentarer: