söndag, november 11, 2012

Min käre man

Fredrik kom hem i mitten på veckan och sa att nu har jag funderat på hur mycket jag ska jobba under 2013. Jaha tänkte jag. Spännande! :)
Jo jag tänkte gå ner på 75%...f o m 1 januari. Tänkte att när vi har två barn vill jag ju inte komma hem kl 18 varje dag. Jag hinner ju aldrig se dom då.
Jag började typ grina, tårarna var i alla fall på väg att bildas i mina ögon. Lite hormoner i kroppen nu kanske :)
Vi tappar ju en galet stor summa pengar på detta men hallå vad är viktigast. Tid med barnen eller pengar. Såklart tid med barnen.
Sagt och gjort har han meddelat sin chef så nu är det bestämt. Han slutar kl 15 varje dag f o m 1/1. Han hämtar ju Ella idag kl 15.30 varje dag och jag tror att han tänkte att när jag är hemma och ifall han ska jobba heltid så får han ju typ se henne 1 h per dag under veckorna och det kan ju inte alls vara roligt.
Var inne på Försäkringskassan och kikade på hur mycket detta tapp blir och trodde i min enfald att jag nu skulle tjäna mer pengar då jag jobbar heltid och han 75%. Sa att nu tjänar jag mer än dig i alla fall sånär som på en tusenlapp. Men icke måste ha missat någon löneförhöjning han fått. Han tjänar ändå 500 kr mer än mig trots att han jobbar 75%. Valde helt klart fel yrke...men tur att vi är gifta och har gemensam ekonomi :)

2 kommentarer:

Madelen sa...

Glad för er skull! Kramar!

Lisa sa...

Åh vad härligt för hela familjen!