måndag, november 12, 2012

Jobbet

Får så mycket uppskattning på jobbet att jag bara älskar att jobba där. Alla är så himla glada och min chef är underbar. Idag hade vi ett samtal som gjorde mig alldelens glad i kroppen.
Går inte att inte reflektera över våren och sommaren och hur bra det blev trots att det var jobbigt då med många tuffa beslut att ta. Just nu känns det som att jag fattade det helt klart mest rätta beslutet. Har många vänner, kollegor och familj att tacka för att jag vågade ta steget att lämna en arbetsgivare jag haft i 13 år. Att inte tacka ja till ett jobb som innebär långa resor, två kvällar/nätter borta från familjen varje vecka var inte lätt. För det är ju läskigt att lägga jobbprocessen i händerna på några andra. Vad skulle dom hitta på? Hur mycket kan man läsa mellan raderna i ett anställningskontrakt och hur långt kan de tänja på gränsen om vad som är ok resavstånd.
Nu fick jag ju inget jobberbjudande så då var ju valet enkelt för mig att ta avgångsvederlaget. Att jag skulle få jobb inom två veckor var ju bara för bra för att vara sant vilket jag inte alls trodde skulle hända. Då jag aldrig sökt externt tidigare upptäckte jag en helt ny värld, en spännande värld som lockade.

2 kommentarer:

Madde J sa...

Härligt vännen! Att det blev så rätt! Kramar

anna sa...

Åh så härligt! Är så himla glad för din skull.