måndag, juni 04, 2012

Weeeiii

Bilen är nu såld! Har tänkt på det ett tag nu att det är nog dags att sälja bilen. Dock tar allt sin tid när det gäller sakerna som rör jobbet. Just nu är det rätt jobbigt och läskigt att tänka i banorna att jag troligen inte kommer ha kvar samma arbetsgivare till hösten. Å andra sidan kan det gå fort och saker kan förändra sig ute på kontoren. Jag försöker tänka positivt och tar till med "det ordnar sig alltid" rätt ofta. Konstig nog så brukar det dock alltid ordna sig för mig.
Under eftermiddagen idag slog det mig att tänk om det blir någon öppning i Norrköping och nu har vi "bara" en bil. Jag kommer inte orka pendla dit med först buss och sedan tåg. Då kommer jag behöva en bil. Hur som helst lär det inte hända saker innan min sommarsemester. Blir det så får jag ta tag i det när det händer.

Det var i alla fall rätt roligt när jag skulle sälja bilen. Blev helt nedringd :). Priset var rätt och jag hade nog bara tur i att det var rätt tid att sälja bilen och att det kanske var "rätt" prisklass 23 000 kr.
Det ringde i alla fall en kille från Norrköping som sa att är jag i närheten kommer jag förbi och kikar. Tänkte när vi la på vad menar han med det. Han ringde någon timme senare och sa att nu är vi på väg.
Frågade Fredrik ifall han kunde följa med ut lite som stöd när han kom och självklart. Ella sov ju inne och sannolikheten att hon skulle vakna var ju rätt liten. (försäljningen tog sin lilla tid så vi kikade till henne då och då)
I alla fall när jag rundade knuten och gick mot garaget möttes jag av 5 person :). Han hade inte berättat att hela familjen skulle komma och kika på bilen, morfar som skulle köpa den, hans 3 barn och ett barnbarn som gick första året på gymnasiet :). Hann få redan på rätt mycket om dom då de säkert höll på att klämma och känna på bilen i närmare 1 h. Om jag säger såhär, de hade köpt bil tidigare och blivit lurade. Lämpligt så pajade elhissen bak när de höll på att köra rutan upp och ner flera flera gånger. Tror nog aldrig vi använt den då Ella alltid suttit där och jag kör väldigt sällan bilen med vuxna passagerare bak.
De hittade i alla fall inget mer fel på bilen efter de nog testat allt inkl provkört den. Känns ju skönt.
De var i alla fall intresserade och tyckte "bara" att vi skulle diskutera priset. Till saken hör att jag väldigt tydligt på telefon sa att priset som står gäller, finns inget prututrymme. Om ni accepterar priset får ni komma och kolla på bilen. Visste ju att någon annan skulle köpa den för utsatt prist, detta trots paj elhiss bak.
De försökte pruta 1 000 kr och rosten på bakdörren var ju heller inte bra. Rostfläcken påpekade jag också tydligt till honom på telefon.
Jag stod fast och tillslut sa jag. Ni behöver inte alls köpa bilen ifall ni inte vill. Som ni ser ringer det hela tiden på min mobil så jag hittar annan köpare :)
Då accepterade dom priset :)

Inga kommentarer: