söndag, juni 10, 2012

Ljuvliga söndag

Jag sov till kl 10 idag också. Hade nog kunnat sova längre men fick ett sms och vaknade :). Åt en lång och härlig frukost ute på framsidan med nya numret av Ella mat & vin. Klockan var väl närmare 12 när jag var klar :)
Helgen går ju så fort när jag kliver upp 10. Det var lite så vi hade det innan Ella kom. Vi åt frukost vid 10.30 och vips var det eftermiddag.
Gillar faktiskt bättre att kliva upp vid 7 då blir helgen mycket längre.

Hittills idag har jag tvättat 3 av 4 fönster uppe. Det 4e fönstret sitter så illa till att jag måste balansera på en stol som står i trappen och det vågar jag inte göra själv. Har tvättat två maskiner.
Jag har dammtorkat hela huset, plockat undan och möblerat om lite i fönstrena :)
Mellan regnskurarna har jag kastat mig ut i solstolen och lyssnat på några Poddar. Har börjat följa Hanna & Amandas (Widell & Schulman) och deras är lagomt lång på 30 minuter.
Har laddat ner några av Strömstedt & Berg för att se ifall den är bra. Är det någon som läser bloggen som kan tipsa om andra bra poddar??

Lite knäpp som jag är tycker jag faktiskt att det är kul att städa då jag inte blir störd. Hade tänkt baka lite också men väntar med det tills imorgon.
Imorgon kommer mina älskligar hem. Båten lämnar Visby kl 17 och är framme på fastlandet 20 så dom bör vara hemma omkring 22 imorgon kväll.
Själv ska jag nu leta fram Fredriks regnställ för ifall det regnar imorgon måste jag använda det. Har inget eget...
Kommer väl vara lite stort men skit samma. Cykla ska jag i alla fall göra.

2 kommentarer:

Madelen sa...

Duktigt att du cyklar imorgon igen! För mig är det nog slut med bilåkandet nu. Nu vill Stefan att jag cyklar så att han och Lina får ha bilen. Bra att bli lite extra motiverad att ta cykeln. Imorgon förmiddag ska Lina göra droppenpremiär tillsammans med pappa, och på onsdag ska dom prova och troligtvis köpa en billig vagn (blocket) att ha på förskolan till hösten. Dom sover i vagn där och jag orkar inte släpa våran vagn fram och tillbaka till Ljungsbro hela tiden. Smidigare att köpa en billig som vi kan lämna där. Tanken är även att det ska bli ingentagning på babysimmet i veckan också så det blir snällt till att ta cykeln.

Anonym sa...

Haha :)
Kram