torsdag, mars 22, 2012

Wow

Vilket väder det varit idag. Jag var på kontoret i Jönköping idag och på lunchen hittade vi lä. Solen sken och utsikten var vatten, snacka om frihet och lugn!

Jag kom hem vid 16 och hann då ut med Ella en stund i lekparken, riktigt härligt. Det var många barn ute idag och tydligen är en 1-åring rolig att leka med. Tilde och Olivia, 7 resp 6 år gamla tog Ella på en promenad runt kvarteret :). De satt också med henne i sandlådan och skottade sand. Ella var överlycklig :)

Det gjorde lite ont i hjärtat att komma hem igår kväll. När jag klev in genom dörren kom Ella som vanligt på direkten och ger mig en kram. En lång en och helt plötsligt släppte hon och tittade mig rakt in i ögonen...precis som "var det mamma?" och efter det ger hon mig en till lång hård kram. Känslan jag fick var att "gud vad länge du varit borta". Förmodligen inbillning men hur som helst har hon aldrig gjort så tidigare. Nu är det snart helg och vi får umgås i hela två dagar tillsammans.

Vi har inget inplanerat i helgen så det blir lugnt och jag håller tummarna för bra väder så att vi kanske kan ta fram grillen och grilla lite korv.

Inga kommentarer: