måndag, mars 26, 2012

Sömn

Svårt att sova och det är dåligt när klockan ringer 06. Nyköping är det som gäller i morgon.

Fick en mysig eftermiddag idag. Kom hem 16.15 för att F skulle klippa sig. Han och Ella sov då så jag väckte F :) och la mig brevid Ella. När hon vaknade och såg att det var jag som låg där gav hon mig en lång gosig kram.
Hela eftermiddagen ägnade hon sedan åt till att springa runt runt vardagsrumsborden och helt själv klättra upp och ner i soffan :). Så duktig så...
Börjar prata mer och mer också. Förutom mamma, pappa, där säger hon nu hej och lampa och hittar tavlorna och sin mage :)
Förstår nog allt, lite läskigt så vi får passa oss vad vi säger.
Sedan är det kul att hon börjar visa vad hon vill. Idag gick hon in på toan när hon bajsat :). Vi brukar ju sätta henne på toan när det är dags men det är ju inte alltid vi gör det. Hon hämtar böcker från sitt rum när vi ber henne, går till badrummet när tänderna skall borstas och massa annat. Är väl såklart självklart att hon ska göra detta men för mig handlar det om att jag hinner inte med:). När blev hon så stor?!?


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: