fredag, juli 15, 2011

Träningen fortsätter

Tänkte att jag skriver in det här på bloggen så finns det några personer som kan fråga mig om någon/några månader hur det går med träningen och kosten. Allt för att jag ska fortsätta hålla rätt riktning och inte tappa motivationen.
Jag har under juli en vilomånad från min PT, kika in hennes blogg här. Varför jag har en vilomånad från henne är dels för att hon har två veckors semester f o m nu och resten av juli samt att vi bar ju bortresta de 2 första veckorna och då visste jag att det skulle stressa mig mer än motivera att matrapportera varje dag då kosten inte skulle bli helt 100%.
Det har gått bra att träna själv, har gjort samtliga plankövningar varje dag utom i måndags då vi reste hela dagen och inte heller i tisdags då jag var sängliggandes hela dagen. Annars har jag gjort den varje dag, är nu uppe i 35 sekunder ggr 3 på tå. Det går sakta men säkert framåt. Styrkeövningarna har det varit noll under 10 dagar borta men jag kommer att ta tag i dom igen. Mätte mig idag och jag har inte ökat i omfång samma som innan. Hade gått upp 0,6 kilo på 10 dagar borta men när jag vägde mig idag hade jag tappat dom. Vet inte hur mycket min tisdag spelar in, åt typ 4 knäckemackor på hela dagen.

2 kommentarer:

Eric sa...

ahhh planks, en av mina favo magövningar...

Har du börjat med side-plank än? Då börjar det blir roligt ;)

Pernilla sa...

Eric - sidplankorna har jag gjort från start. Mycket jobbigare men jag är uppe i 35 sekunder gånger 3 repetitioner på tå :)