måndag, september 20, 2010

Steg i mängder

En kollega har anmält kontoret till en stegtävling som startar idag och håller på i 28 dagar. Vad gör man inte för laget. Stegräknaren är på och mitt mål är att gå 7 000 steg om dagen. Kanske inte så mycket men förmodligen mer än vad jag brukar gå.
Idag hoppade jag av bussen 10 min innan min ordinarie hållplats och gick genom skogen hem. Superhärligt, att jag inte gjort detta innan...
Går såklart inte för att gå ner i vikt utan min målsättning är att jag ska röra mig mer än vad jag hade gjort utan stegräknaren på.

Ikväll har jag äntligen tagit tag i att boka en flygresa till Umeå. Senast jag var uppe var påsken 2009, fattar ni vad länge sedan det är. Nu är resan bokad...upp 22 okt och hem 24 okt. Jag kommer hinna träffa både vänner och föräldrar, längtar!

Inga kommentarer: