söndag, augusti 05, 2007

Gotland = semester start v.28

Fredriks föräldrar bor i Visby. Vi bodde dels inne i stan samt ute i sommarstugan som hans syster har.

Ifall veckan skall sammanfattas så blir det god mat, ännu mer god mat samt många fina kvällar med vänner. Tyvärr kan jag inte säga att det var fint väder och att solen sken på oss. Om jag säger så här, jag hade med mig bikinin med det blev inte en enda dag på stranden. Ingen fara, ön finns kvar och det kommer fler semester dagar :)



Det var en härligt känsla att stiga
ur bilen och höra vågorna slå
mot stranden.
Stugan ligger väldigt vackert
vid kusten.





En dag blev det fotbollsgolf tillsammans med Uffe & Jenny samt Patrik & Jane. Vi valde dagen då det regnade som mest, grabbarna envisades om att spela medans vi tjejer satt på verandan under tak. Kvällen avslutades med grillning hemma hos Patrik & Jane.





Fin vy över Gotlands västra kust









Gotlands Fallskärmsklubb hade
hoppvecka hela veckandå vi var där.

Jag passade på att göra ett skutt från
4000 meter.














Tyvärr har jag ingen kamera på huvudet när jag hoppar fallskärm
så det blir endast en bild på mig på väg till planet och en bild
då jag landar.
Här hoppar jag min kompis Saras utrustning. Jag hade inte med
mig min egen då jag inte hade planerat att hoppa. Suget kom när
vi åkte förbi deras klubbstuga. Med lite hjälp från kompisar lyckades
jag få ner Saras utrustning till Gotland från Nyköping.


















Fredriks mamma bjöd oss på middag en kväll och det
blev Restaurang Strykjärnet. Väldigt gott var det, tack Bettan!











En av våra utflykter var att åka till Fårö.
För att ta sig dit åker man med vägverkets färja som tar ca 10 min. Oftas är det kö när man ska åka över men vi hade tur att kunna åka på färjan direkt.







Inga kommentarer: